19. února 2015


čtvrtek ...






























Krásné odpoledne už se začínám těšit na víkend a přemýšlím co uvařím 
 at vím co mám zítra nakoupit. 
Dědeček nám zítra oslaví své 86 narozeniny je úžasný a na svůj věk ták vitální a plný energie. 
Užívá si nejen svých pravnuček, ale také cestování zanedlouho ho čeká cesta na několik týdnů do Dubaje. 
ze ♥ mu to přejeme.  

Na blogu u Lucinky http://mianesto.blogspot.cz/ jsem narazila na několik úžasných receptů. 
  Vyzkoušela jsem banánovou roládu.   

Čokoládová roláda s banánem a se šlehačkou

5 vajec
5 lžic cukru krupice
5 lžic polohrubé mouky
2 lžíce kakaa
1 velká šlehačka nebo dvě menší
Kvalitní čokoláda (dávám tabulku 80%)
2 banány

Bílky vyšleháme zvlášť. Žloutky vyšleháme s cukrem, přidáme do nich mouku a kakao, nakonec přimícháme bílky. Rozetřeme na plech s pečícím papírem a pečeme zhruba 8-10min na 180°C. Ještě horké i s papírem stočíme a necháme vychladnout. Pak papír opatrně sejmeme a plníme šlehačkou s kousky čokolády a banánem. Dáme vychladit. Můžeme čokoládu dovnitř vynechat a dát jí jako polevu, to je na vás. V tom případě bych do ní přimíchala trochu smetany, aby se dala lépe krájet. 



Chutově vážně výborná jen se mi nepovedla hezky zatočit, 
ale nevadí už jsem dostala malé školení od paní tchyně cukrářky a slibuji, že dám na rady a zítra bude vypadat lépe. 
Dědečkovi má zkušební ták chutnala, že mu ji zítra upeču a k tomu dostane knížku o Dubaji.
 
Vám všem krásný zbytek dne 
 Adéla

4 komentáře:

  1. Adélko, ta roláda vypadá skvěle, děkuji za recept.
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jééé a já si normálně říkala, co je to za pěknou roládu, že jí taky zkusím:-D. Jsem ráda, že chutnala. No komu by nechutnala, taková klasika! Co jsi dostala za tip? To mě zajímá. Dědeček má teda respekt! Hezky to oslavte;-).

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný fotky a mňam pečení. Dědu mas jak ja...hodně cestoval a ted po devadesátých je stále vitální. Náš ceka oslava příští víkend trochu mladšího člena rodiny..mého čtyřletého syna.At dědečkovi cesta krasne vyjde.

    OdpovědětVymazat
  4. Adélko, tahle je má oblíbená, ale mám s ní stejnou potíž .... moje maminka mi poradila zabalit jí do utěrky, co radí ta tvoje ????? Marki

    OdpovědětVymazat